- Hoe kan ik een abonnement nemen?
- Welkomstcadeau
- Ik heb het blad niet ontvangen.
- Waar kan ik de code vinden voor de downloads?
- Ik ben wel ingelogd maar kan niet downloaden.
- *Pes, *hus en andere bestanden
- Kan ik werk insturen voor “Lezers Reageren”?
- Verzending en verzendkosten
- Waar is StitchatHome nog meer te koop / losse verkoop?
- Ik wil een (adres)wijziging doorgeven.
- Ik wil mijn abonnement opzeggen.
- Hoe kan ik het boek Schorten in de Spotlights bestellen?
- Kan ik mijn abonnementsgeld automatisch laten incasseren?
- Wanneer krijg ik mijn welkomstgeschenk?
- Wat is mijn abonneenummer?
- Hoe kan ik StitchatHome op mijn iPad, Android tablet, iPhone én Android smartphone activeren?
Hoe kan ik een abonnement nemen?
Op deze website kunt u online een abonnement nemen op StitchatHome en ook op ons andere magazine PlotatHome.
Abonnementen: 1 jaar € 31,50, Europa € 36,- buiten Europa € 50,-.
Losse verkoop € 8,45, België € 9,45
Voor opgave en vragen over abonnementen en verzendingen kunt u contact opnemen met Scala Crossmedia
Eén week voor het verschijnen van het nieuwste nummer wordt het definitieve abonneebestand bepaald. Dat wil zeggen dat alle abonnees die op dat moment op de lijst staan een editie van de nieuwste StitchatHome ontvangen.
Het kan daarom voorkomen dat u bij aanvang van de verzending nog niet op de lijst staat. In dat geval ontvangt u het eerstvolgende nummer als eerste nummer van uw abonnement. Wel kunt u kiezen voor een nazending van het laatst verschenen nummer. De verzendkosten en administratieve kosten hiervan bedragen €4,95
Na aanmelding ontvangt u per e-mail een bevestiging van Abonnementenland, waarin wordt vermeld welk nummer u als eerste ontvangt. U kunt ook op het inschrijfformulier zien rond welke datum StitchatHome verschijnt.
Abonnement laten ingaan met een eerder verschenen nummer:
Mocht u een abonnement willen afsluiten nadat de oplage van StitchatHome is gegenereerd (dit gebeurt anderhalve week voor uitgifte van het magazine), maar het magazine nog niet is verschenen, dan kunt u alsnog uw abonnement in laten gaan met het verschijnen van dat nummer. Dit kan door dit aan te geven in het aanvraagformulier bij het afsluiten van een abonnement. U betaalt dan € 4,95 extra aan verzend- en administratiekosten.
Dit geldt ook als het nummer van StitchatHome reeds verschenen is, u betaalt dan €4,95 extra aan verzend- en administratiekosten.
Om deze extra kosten te vermijden, kunt u uw abonnement laten ingaan bij het eerstvolgende nummer, dat enkele maanden later verschijnt.
Welkomstcadeau
Als u met acceptgiro heeft betaalt, ontvangt u het welkomstcadeau ongeveer twee weken na betaling. Heeft u aangegeven dat het bedrag automatisch geïncasseerd met worden, dan ontvangt u het welkomstcadeau na 56 dagen. Dit heeft te maken met de terugboekingtermijn van een incassoafschrijving. Aanbiedingen met een welkomstgeschenk gelden alleen zolang de voorraad strekt en alleen als u de afgelopen twaalf maanden geen abonnement hebt gehad.
Ik heb het blad niet ontvangen
StitchatHome verschijnt vier keer per jaar, namelijk eind februari, eind mei, eind augustus en eind november.
Indien u het magazine een week na verschijningsdatum nog niet heeft ontvangen*, neem dan contact op met Scala Crossmedia
* Nazending tot maximaal 4 maanden na verschijning van het magazine.
Waar kan ik de code vinden voor de downloads?
Voor de downloads kunt u gebruik maken van de code op de eerste pagina van de werkbeschrijving (in oude nummers p. 3 of 5), onder het voorwoord. Voor elke editie geldt een andere code die in het magazine onder het voorwoord terug te vinden is. Een uitgebreide uitleg hierover is terug te vinden bij de downloads.
Ik ben wel ingelogd, maar kan niet downloaden
Het is lastig om precies te zeggen wat er mis is gegaan. Voordat de downloads van patronen op de site verschijnen, worden ze op verschillende computersystemen en snijplotters getest. Als er iets misgaat bij de download, zou het o.a. een technisch probleem kunnen zijn van uw computer, waarbij (bijvoorbeeld) de virusscanner een rol kan spelen. Wij raden u aan om hiervoor een computerspecialist in te schakelen.
Een aantal patronen kunnen eventueel per mail worden verzonden.
NB: de de door ons aangeboden motieven zijn exclusief voor de lezers en mogen niet worden doorgegeven aan derden.
* Pes, *hus en andere bestanden
Bij de downloads staan naast de PDF’s ook bestanden voor de verschillende borduurmachines, o.a. *Pes (Brother), *Hus (Husquarna), *Art (Bernina). Deze kunt u openen in een daarvoor bestemd softwareprogramma dat bij uw borduurmachine zit of kan worden aangeschaft. De meeste borduurprogramma’s op de computer kunnen verschillende soorten bestanden lezen en omzetten. Kijk hiervoor in de betreffende handleiding of informeer bij uw dealer. Mochten de bestanden in een “zip file” staan, dan moeten deze eerst worden uitgepakt. U kunt hiervoor een gratis versie van winzip downloaden. Vaak moeten de bestanden geïmporteerd worden en lukt het niet via optie <openen>. Ook is er een gratis programma te downloaden, truesizer, waarin (bijna) alle bestanden bekeken en omgezet kunnen worden naar het gewenste formaat. Zie ook voor meer informatie editie 43 de Tips & Hints pagina.
Kan ik werk insturen voor “Lezers Reageren”?
Het zou eventueel mogelijk kunnen zijn dat wij uw project kunnen plaatsen in onze rubriek “lezers Reageren”. Wij vragen daarvoor foto’s aangeleverd in een hoge resolutie, van ongeveer 1MB, te mailen. De foto moet op A4 nog scherp zijn.
Verzending en verzendkosten
De prijzen van onze magazines en boeken staan vermeld inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Wij hanteren voor verzending de tarieven volgens PostNL normering.
In principe ontvangt u uw zending binnen 2-3 werkdagen. Indien dit niet het geval is heeft u de mogelijkheid direct met ons contact op te nemen.
Wij investeren veel tijd en geld in de verpakking van uw artikelen. Helaas hebben we geen invloed op de behandeling van uw bestelling tijdens de verzending.
Let u er alstublieft op dat bij ontvangst de goederen ongedeerd zijn, voordat u deze in ontvangst neemt.
Waar is StitchatHome nog meer te koop / losse verkoop
Op de site staat onder het kopje ‘verkoopadressen’ een download van een lijst met daarin alle adressen van de vakhandel en betere boekhandels die StitchatHome verkopen.
Ik wil een (adres)wijziging doorgeven
Een adreswijziging doorgeven kan via de website van Scala Crossmedia.
Ik wil mijn abonnement opzeggen
U kunt uw abonnement ten aller tijden opzeggen en hanteren een opzegtermijn van 12 weken, de regels hiervoor zijn vastgelegd in de wet Van Dam.
Op de website van Scala Crossmedia kunt u terecht voor opzeggingen.
Voor vragen over abonnementen en verzendingen kunt u contact opnemen met de klantenservice.
Hoe kan ik het boek Schorten in de Spotlights of Magical Machine Needle Punch bestellen?
Dit kan via het formulier “nabestellen boeken“.
Kan ik mijn abonnementsgeld automatisch laten incasseren?
De wijze van betaling kunt u aangeven en wijzigen op de website van Scala Crossmedia.
Wanneer krijg ik mijn welkomstgeschenk?
Het welkomstcadeau ontvangt men ongeveer 4 weken na betaling per acceptgiro van het abonnement. Heeft u aangegeven dat het bedrag geïncasseerd mag worden van u rekening ontvangt u het welkomstcadeau na 56 dagen. Dit is namelijk het terugboekingstermijn van een incasso-afschrijving.
Wat is mijn abonneenummer?
Bent u uw abonneenummer kwijt? U kunt het online opvragen op de website van Scala Crossmedia.